Intressant artikel om lastbilstransporter i Indien.
60,000 crore = 86 000 Miljoner SEK
Medelhastigheten för en lastbilstransport är 20km/h, och den har sjunkit de senaste åren, vilket delvis kan förklaras med att man bygger ut vägarna, vilket ger mindre plats på vägen medans utbyggnaden pågår.
Normalt kör man 325-350 km/dag (250km 1998)
På sträckan Delhi-Mumbai måste lastbilarna stoppa på 18 vägtullar, vilket försenar transporten ca 3h
Till detta kan man också lägga överlast som resulterar i haverier.
Man struntar i att använda två chaufförer som är krav på längre resor.
India loses Rs 60,000 crore due to traffic congestion: Study
60,000 crore = 86 000 Miljoner SEK
Medelhastigheten för en lastbilstransport är 20km/h, och den har sjunkit de senaste åren, vilket delvis kan förklaras med att man bygger ut vägarna, vilket ger mindre plats på vägen medans utbyggnaden pågår.
Normalt kör man 325-350 km/dag (250km 1998)
På sträckan Delhi-Mumbai måste lastbilarna stoppa på 18 vägtullar, vilket försenar transporten ca 3h
Till detta kan man också lägga överlast som resulterar i haverier.
Man struntar i att använda två chaufförer som är krav på längre resor.
India loses Rs 60,000 crore due to traffic congestion: Study
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar