torsdag 10 mars 2011

telefonsupport

Jag har i ett par dagar försökt ringa telefonsupporten för att häva spärren för internationella samtal.
Först skulle sektionens snälla sekreterare hjälpa mig med samtalet, men samtalen blev bara bortkopplade. Sedan har jag kommit fram två gånger där dom inte kunnat hjälpa mig och en gång lovade dom att ringa tillbaka, och det gjorde dom ju.
På tredje försöket så fick jag till slut prata med någon som visste vad som gällde, nämligen att jag inte kunde ringa dom och be dom ta bort spärren, för jag hade ju ett företagsabonnemang. Jag skulle istället kontakta min telefonansvariga som sedan skulle kontakta telefonbolaget och skriftligen begära att spärren togs bort.


Jaha och vem är telefonansvarig på företaget, inte en aning. Skickade ärendet tillbaka till sekreteraren som jag hoppades har lite bättre kontakter än vad jag har.
Innan jag gick hem fick jag ett mail som var riktad mot telefonbolaget, där dom ombads att omedelbart ta bort spärren på internationella samtal, samt några andra justeringar.
Gott, nu är bara frågan när spärren hävs...


Dessutom uppmanade chefen mig att skaffa en ny telefon. Jag köper den själv. får ersättning upp till ett vistt belopp resterande betalar jag själv.
Hm vad ska jag välja?
Nokia, Samsung,  SonyEricsson, Iphon, HTC...

Bild tagen på väg till jobbet. Lägg märke till hönsburarna utanför slakteriet.


Några bilder tagna på takterrassen i byggnaden där kontoret är inhyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar